Steinkjer er administrasjonssenteret i Trøndelag og ligger midt i Norge. Kommunen har 24 200 innbyggere, 2000 ansatte, har unike historiske røtter og et rikt kultur- og friluftsliv. Vårt slagord og vår ambisjon er «Åpen, lys og glad».

 

Steinkjer er en levende småby omkranset av aktive og vitale grendesentra. Vi er stolte over å være en universitetsby, over InnoCamp, festivaler, gruvespel, nisjebutikker, kjøpesentra, spisesteder, stor satsing på idrett og kultur, og et mangfoldig og bredt sammensatt næringsliv. Som en av landets største landbrukskommuner, har vi en framtredende blågrønn næring og et voksende forsknings- og utviklingsmiljø innenfor bio- og sirkulærøkonomi.  

 

Steinkjer kommune er en utviklingsorientert kommune som er opptatt av godt samarbeid i regionen, samskaping med våre lokalsamfunn og gode medvirkningsprosesser.

Kommunedirektør

Steinkjer kommune
Kongens Gate 39
7713 Steinkjer
Søknadsfrist: 03. mars 2021
Søknaden merkes: 4340523999

 

Vi søker en utviklingsorientert og samlende KOMMUNEDIREKTØR.

 

Vår nye kommunedirektør er en engasjert og inkluderende leder som brenner for utvikling og samspill. Du er strategisk og framoverlent og har evne til samarbeid med både folkevalgte, innbyggere og dine medarbeidere. Du er god til å skape relasjoner og bygge tillit både internt og eksternt. Du er en pådriver i endringsprosesser og digitalisering.

 

Ansvarsområder:

  • Lede og utvikle hele kommunens virksomhet
  • Bygge videre på en felles kultur for inkludering og samskaping, internt og eksternt
  • Sørge for god økonomisk styring og måloppnåelse
  • Lede utviklingsprosjekter og legge til rette for samhandling på tvers av enheter
  • Legge fram saker for folkevalgte organer og følge opp politiske vedtak
  • Sikre god kommunikasjon og service til innbyggerne
  • Videreutvikle interkommunalt og regionalt samarbeid
  • Lede partssamarbeidet med de ansattes representanter
  • Sikre godt trepartssamarbeid og helsefremmende arbeid

 

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • Relevant høyere utdanning og bred ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
  • God økonomiforståelse
  • God kjennskap til offentlig virksomhet og forståelse for politiske prosesser
  • Erfaring og kompetanse fra endringsprosesser og strategisk arbeid
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Du er strategisk og utviklingsorientert
  • Du er tydelig og resultatorientert, og evner å motivere og inkludere
  • Du er nytenkende og trygg i lederrollen

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr en utfordrende og utviklende stilling i en aktiv og spennende organisasjon. Konkurransedyktige betingelser. God pensjonsordning.

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ber om det, men som ikke får sin søknad unntatt offentlighet, vil bli kontaktet.

 

Ytterligere spørsmål om stillingen kan rettes til ordfører Anne Berit Lein, tlf. 906 21 904, Hege Svendsen, Fremo Rekruttering, tlf. 905 87 920 eller Kjell-Inge Fremo, tlf. 900 22 300.

 

Alle henvendelser til FREMO vil bli behandlet konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig.

 

Søknadsfrist: 3.mars

 

Søk nå
Tips en venn

Ditt navn:
Send til E-post: